Mobilitate Polonia

O nouă experiență, ceva nou de învățat

 

                    Cuvintele frumoase pot schimba stările noastre sufletești. Tot așa și gazda noastră din Polonia ne-a făcut șederea mai frumoasă chiar dacă vremea a fost mohorâtă.

                     În aceasta perioadă ( 20-25  martie) a avut loc cea de-a doua sesiune de învățare din cadrul proiectului Erasmus +BASIC EMPLOYABILITY AND ENTRPRENEURSHIP SKILLS AT YOUNG AGE coordonat de școala noastră. Tematica acestei sesiuni fiind ,,Dezvoltarea aptitudinilor de comunicare prin artă”. O tematică care a adus în centru exprimarea liberă a ideilor, învățarea prin cooperare, exprimarea emoțiilor folosind desenul, muzica și dansul.

    În prima zi am făcut cunoștință cu membri școlii gazdă și am vizitat școala. Tot în această zi s-au desfășurat activități în care s-au împletit cu succes activitățile individuale și pe grupe cu muzica și dansul, acestea fiind tot o formă de artă.  Participanții au putut observa metode și tehnici despre employability care se pot învăța în şcoala : scrierea pe beţişoare de de înghețată a unor întrebări și răspunsuri, storytelling,  job-ul meu de vis, învățare utilizând arta. Deoarece ne aflam în preajma sărbătorilor pascale, sesiunea de workshop a avut o tematică apropiată acestora, ,,OUL”. Oul care a devenit subiectul central al workshop-ului, toate activitățile gravitând în jurul acestuia. Activitățile desfășurate au avut ca obiectiv principal dezvoltarea aptitudinilor de comunicare prin artă, fiecare participant si-a expus lucrul  care îl  face fericit zi de zi și au transformat un ou fiert într-un personaj căruia i-au dat un nume. 

   Cea de-a doua zi ne-a găsit în mijlocul activităților de exprimare a creativității prin intermediul artei, activitate desfășurată la clasa a II-a, care cu ajutorul unor pufuleți colorați realizează un tablou al junglei. Copiii şi-au dezvoltat abilitatea de a muncii în echipă și individual pentru dezvolatarea încrederii în sine și dezvoltarea într-ajutorării.

               Ziua de miercuri,22 martie, ne face cunoștință cu o faimoasă scriitoare de cărți pentru copii  din Polonia , Ewa Rosolska, care își lansează noua sa carte într-un alt cadru decât cel obișnuit, într-o școală. Ziua continuă la fel de frumos precum a început, o sesiune nouă de workshop în care elementele: foc, apă, vânt și pământ să se împletească armonios pentru realizarea unei sculpturi. Evident este faptul că pentru a realiza o astfel de sculptură trebuie să comunici cu partenerii din  grup și să realizezi un produs comun care să unească toate cele patru elemente.

               O nouă zi, 23 martie, joi, o nouă activitate, dar de data aceasta, această activitate ne revine nouă să o desfășurăm ,, Sesiuni lingvistice în clasa gazdă”. Fiecare țară participantă desfășoară o lecție de învățare a unor cuvinte specifice țării din care face parte, prezintă țara, dar și cultura acesteia. Apoi observăm o activitate de dezvoltare a gândirii, la clasa a II-a, SUDOK-ul. Iar ziua se încheie cu o activitate  de workshop ,,Graffitti ca o modalitate de comunicare prin artă”. Activitate în cadrul căreia se urmărește dezvoltarea aptitudinilor de comunicare și creativitatea.

                   Ultima zi, 24 martie,este încheiată cu succes de către copiii de la Szkola Podstawowanr 153 Krakowie. Au realizat un spectacol cultural în care s-au prezentat dansuri moderne, cântece, balet, cântece la pian, vioara, chitară. Ei și-au prezentat hainele tradiționale, mâncarea, așadar o latura a culturii lor.

                    Iată că sfârșitul de săptămână ne găsește cu o nouă experiență de viață și cu chef de vorbă, evident despre tot ce s-a întâmplat în Polonia J

Autori:  participanţii la mobilitate, prof. Slăvoacă Veronica, prof. Gabor-Borş Lucreţia, prof, Gîmbuţă Cătălin