|
Între nonformal și outdoor pentru o școală mai incluzivăÎntre nonformal și outdoor pentru o școală mai incluzivă 2023-1-RO01-KA122-SCH000133700 01.09.2023-31.12.2024
Obiective: O1. Creşterea cu până la 30% a numărului de activităţi de predare-învăţare-evaluare prin metode specifice educaţiei nonformale, la toate disciplinele, în următorii 2 ani şcolari. O2. Creșterea cu 30% a numărului de elevi implicaţi în activităţi de învăţare ce utilizează metode nonformale și outdoor în vederea creşterii incluziunii la nivelul şcolii în următorii 2 ani şcolari O3. Creşterea cu 30% a frecvenţei activităţilor de predare-învăţare-evaluare organizate în context outdoor, la toate disciplinele şi nivelurile de învăţământ, în următorii 2 ani şcolari Activităţi: 1. Curs- „Nonformal for Inclusion”- Italia octombrie 2023; 4 profesori La finalul cursului „Nonformal for inclusion”, participantii vor: - dezvolta competenţe privind integrarea activitătilor specifice educaţiei nonformale în mediul formal al clasei cu scopul de a încuraja incluziunea - dezvolta competenţe pentru dialog, toleranţă şi colaborare prin jocuri şi exerciţii practice - oferi instrumente care vor ajuta la crearea unei legături între elevi şi profesori, astfel încât fiecare elev să se simtă inclus 2. Expert invitat-un profesor de limba engleză din Spania cu o experienţă de peste 15 în coordonarea de proiecte de educaţie nonformală derulate în context ERASMUS+ în calitate de project manager şi trainer al Asociaţiei Educate. Cursul va fi derulat în cadrul Şcolii Gimnaziale Ştefan cel Mare în luna aprilie 2024. Expertul va preda cursul „Engage students, motivate students through nonformal education”. Temele abordate vor fi: - Alegerea metodelor în educaţia nonformală - Jocul în promovarea incluziunii la clasă - Învăţarea creativă Şi motivarea elevilor - Dinamica grupului de elevi - Implicarea şi împuternicirea elevilor în timpul activităţii de învăţare aprilie 2024 3. Curs- „Outdoor education”- Spania-iulie-august 2024- 4 profesori La finalul cursului „Outdoor education”, participantii vor: - dezvolta instrumente şi tehnici creative utilizate în scopul creşterii motivaţiei elevilor şi reducerii comportamentelor problematice -experimenta şi exersa metode şi abordări specifice educaţiei outdoor -învaţa cum să utilizeze educaţia outdoor în scopul creşterii stimei de sine şi a încrederii elevilor lor 4. Job-shadowing-Spania- octombrie 2024- 2 profesori Cele 2 cadre didactice vor asista la diferite lecţii proiectate în clasă şi în sistem outdoor şi vor observa cum pot crea contexte de colaborare între elevii provenind din medii diferite. De asemenea, vor mai exista discuţii cu profesorii asistaţi, schimburi de idei şi bune practici şi chiar iniţierea unor parteneriate. Participanţii vor: - dezvolta capacitatea de a proiecta activităTi de învaăţare prin metode specifice educaţiei nonformale/outdoor în scopul promovării incluziunii sociale în rândul elevilor provenind din medii diferite -promova, valorifica şi dezvolta dimensiunea europeană prin participarea la un stagiu de formare într-o şcoala din Spania |